Aanbesteding afval­inzameling

Aanbesteding afvalzinzameling. Het inschrijven op aanbestedingen is een tijdrovende en ingewikkelde klus voor menig schoonmaakbedrijf. Maar als je wil groeien ontkom je er niet aan. Ministeries, gemeenten, provincies, zelfstandig bestuursorganen (ZBO) en (semi)overheden kopen nu eenmaal de inzameling van het afval in via een onderhandse of openbare aanbesteding. Een aanbestedingsspecialist van 123Aanbesteding heeft een persoonlijke aanpak en ondersteunt u met een luisterend oor, expertise en praktisch. Wij denken met u mee maar vormen ook een kritisch klankbord. 

Trends en ontwikkelingen in de afvalbranche

In de afvalbranche spelen de nodige aanbestedingstrends. De meeste trends komen voort uit algemene en maatschappelijke ontwikkelingen zoals arbeidsparticipatie, de inzet van specifieke doelgroepen, duurzaamheid van uw organisatie, afvalscheiding en leeftijdsbeleid. 

Voorbeelden van technologische trends in een aanbesteding afvalinzameling zijn een wagenpark met emissiecertificaat Euro 6 D-temp en de inzet alternatieve brandstoffen die gewonnen zijn uit afval. Aanbestedende diensten zoals gemeenten en scholen willen ook tools om burgers en leerlingen te betrekken bij het onderwerp afval. Bijvoorbeeld met lesmateriaal, visuals, beeldmateriaal en interactieve digitale voorzieningen. Het doel hierbij is het voorkomen van afval en het beter scheiden tot monostromen door het beïnvloeden van het gedrag. Al deze aspecten wegen wij mee bij de aanpak van een afvalaanbesteding.

Wel of niet inschrijven op die aanbesteding afvalinzameling? (bid/ nobid)

De strijd tussen afvalbedrijven om een aanbesteding afval te winnen is groot. Het inschrijven op aanbestedingen kost veel tijd en moeite. Niet alleen van onze tekstschrijvers, tendermanagers en adviseurs maar ook van uw organisatie. Daarom is het erg belangrijk om alleen in te schijven op een afvalaanbesteding als dit ook een realistische kans van slagen heeft. Focus op kwaliteit, niet op kwantiteit. Daarom start ons aanbestedingsadviesbureau elk traject met een concreet bid/ nobid advies. Schrijf alleen in als uw bedrijf voor deze specifieke aanbestedende dienst en aanbesteding aantoonbaar meerwaarde kunt bieden.

Het tendermanagement van de aanbesteding afvalinzameling

De beslissing genomen om in te schrijven? Er zijn meerdere mensen bij zo’n inschrijving betrokken. Naast natuurlijk het maken van meerdere (proef-)calculaties, meerwaardeplannen en teksten. Onze dienstverlening rondom het inschrijfproces van de aanbesteding noemen wij tendermanagement. Uw organisatie levert de inhoudelijke kennis, expertise, calculaties. Onze tendermanagers zijn verantwoordelijk voor het managen van het aanbestedingsproces, voor het tendermanagement dus. Wij beheren het aanbestedingsplatform, het proces, de deadlines, actielijsten en doen het versiebeheer. Door onze aangescherpte, doelgerichte methode en slimme aanpak heeft u met (veel) minder inspanning en tijd een beter aanbestedingsresultaat.

Emvi-tekstschrijvers met bewezen kwaliteiten

Tekstschrijvers van 123Aanbesteding hebben niet alleen actuele vakkennis, een kritische blik en de wil om te winnen. Zij begrijpen daadwerkelijk uw afvalbranche. Meer dan 60% van het aantal afvalaanbestedingen waarin ons team ondersteuning heeft geboden is gewonnen door onze klanten. Omdat onze tekstschrijvers niet werken op uw werkvloer maar wel het gehele aanbestedingswerkveld van binnen en buiten kennen, zijn zij in staat om de juiste vragen aan u en uw mensen te stellen. Zo komt de relevante informatie over het inzamelen van afval boven tafel, inclusief de verbeterkansen. Met onze unieke methode wordt deze informatie met frisse blik verwoordt tot een helder plan van aanpak of voorstel. Ook duidelijk voor de ambtenaren in de beoordelingscommissie die zelf niet in het betreffende vakgebied werken. Elk plan is uniek in verwoording van uw meerwaarde en is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART) opgesteld.

Organisatieadvies om duurzaam uw score te verbeteren

U gaat niet voor één aanbesteding, u wil een stabiel marktaandeel! Daarvoor is het nodig om kritisch te kijken naar de afvalmarkt, visie, missie en middelen. De aanbestedingsmarkt staat niet stil en elk jaar worden eisen van aanbestedende diensten steeds strenger. Het gebeurt zelfs dat een hele benadering van een dienstverlening verandert. Voor een duurzaam succesvolle marktbenadering is het belangrijk om technische en maatschappelijke ontwikkelingen te volgen om trends te ontdekken en te benutten. Onze expertise is ontstaan in meer dan 8 jaar ervaring met het inschrijven op aanbestedingen. De gerealiseerde omzetgroei voor onze klanten is €40+ miljoen Euro. Onze consultants dagen u uit en laten u nadenken over de eigen organisatie, actuele ontwikkelingen en de markt. Onze kennis is uw voordeel.

Vormgeving en marketing versterken uw boodschap

Met professionele vormgeving maken wij uw goede meerwaardeplan onweerstaanbaar. Vormgeving helpt om complexe materie begrijpelijk en overzichtelijk te maken. Onze grafische vormgevers geven uw plan extra kracht om zo echt het verschil met de plannen van de concurrentie te maken. Bovendien versterkt grafische vormgeving uw boodschap en vergroot het de gunfactor. Wilt u hulp bij het ontwikkelen van de juiste vormgeving? Onze marketingadviseur neemt samen met u de vormgevings- & marketingkeuzes onder de loep. Waar staat uw organisatie of bedrijf voor? Wat wilt u uitstralen naar de doelgroep? Onze marketingadviseur brengt uw offerte of inschrijving in lijn met uw marketing en communicatiestrategie. 

Uw branche - onze expertisegebied

Eerste scoringskans analyse en bid/ no bid advies direct bij het intakegesprek. Onze adviseur maakt een inschatting van uw scoringskansen, bij positief bid/ no bid advies krijgt u inschatting van onze kosten inclusief oplevertermijn.

Zo maximaliseren wij uw winkansen

  • Analyse van de selectiecriteria en gunningscriteria;
  • Analyse van de relevante aspecten van uw organisatie;
  • Concreet en realistisch bid/no-bid advies;
  • Samen uw meerwaarde identificeren en uitlichten;
  • Maatregelen specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden verwoorden (SMART);
  • Het geheel verwoorden tot een verhalend en actief plan van aanpak;
  • Pre-beoordeling van de plannen door een dossierspecialist;
  • Professionele vormgeving van uw inschrijving;
  • Evaluatie van het inschrijfproces en het resultaat;

Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op! Wij staan u graag te woord.

Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.
Ok